Kennislacunes

Inleiding

Tijdens de ontwikkeling van de richtlijn Ingegroeide teennagel is systematisch gezocht naar onderzoeksbevindingen die nuttig konden zijn voor het beantwoorden van de uitgangsvragen. Een deel van de uitgangsvragen is met het resultaat van deze zoekacties te beantwoorden, een groot deel echter niet. Door gebruik te maken van de evidence-based methodiek (EBRO) is duidelijk geworden dat op het terrein van de behandeling van ingegroeide teennagels nog lacunes in de beschikbare kennis bestaan.

 

De werkgroep is van mening dat (vervolg)onderzoek wenselijk is, om in de toekomst een duidelijker antwoord te kunnen geven op vragen uit de praktijk. De werkgroep heeft de drie belangrijkste lacunes in kennis geprioriteerd.

 

Geprioriteerde kennislacunes

  1. Wat is de optimale behandeling van een ingegroeide teennagel?
  2. Wat is de optimale behandeling voor een recidiverende ingegroeide teennagel?
  3. Wat is de optimale behandeling voor een ingegroeide teennagel bij patiƫnten met te verwachten wondgenezingsproblemen?